Hello2happiness.com

fredag 7 april 2017

Må bra- tavla

Hejhej!

Internet har inte fungerat här på hela veckan så här på bloggen har det varit ovanligt "tyst", men tror det ska vara i sin ordning nu. Veckan har bara flugit iväg och det är redan FREDAG ! I måndags var det min födelsedag :) Så nu är man 32 år. Ojoj, har man faktiskt levt så länge! :P Tiden går verkligen FÖR fort! Man måste verkligen ta vara på varje dag! Firade inte nämnvärt, har fått några presenter redan, såsom 10 Arabiatallrikar, pengar, en kastrull och KAJ-föreställningen vi var på i januari :)

 Ted fyller ju år den 15:de april så det blir alltid till att vi har gemensamt födelsedagskalas/bjudning då när han fyller. Och då är såklart Ted i fokus :) Och så ska det va! <3
Så i påskhelgen blir det kalasande då alltså!

Annars jobbar jag på nu hela april som barnträdgårdslärarvikarie, kulkul! :) Och i helgen blir det lite skojigheter :D



En kväll hade jag och Ted lite "pyssel" för oss :) Jag har försökt följa PT-Fias 10 steg till en ny, hälsosammare livsstil (på alla plan), som man kan läsa om i hennes bok. Allra först funderade jag ut och skrev ner hur mitt drömliv skulle vara och kännas och sedan letade jag efter bilder i tidningar och klistrade upp på en affisch. Jag letade bara efter KÄNSLAN, ingen kroppsbild, smalhet, prestationer, materiella grejer och sådant utan hur jag vill känna mig, hur jag vill tänka, må, leva. Lycka, njutning, lugn, hälsa...  Inte tänka på trender, hur andra gör/tränar/äter/hobbies o.s.v. Hurudan känsla vill JAG uppnå?


Såhär blev det!

Älskar att kolla på denna affisch och känna DETTA ÄR JAG!  Detta är hur JAG vill må och leva och sträva mot detta. Tänkte rama in den faktiskt och hänga upp den i köket :) Den gör mig så positiv och upprymd varje gång jag tittar på den !<3 

Pröva du med!

Nu dags för middag  och fredagsmys <3

KRAM!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar