Hello2happiness.com

torsdag 30 mars 2017

Alcudia eller Calabona, någon??

Hejhej torsdag! Nu är helgen inte långt borta :)

Har varit ledig hela veckan, men fr.o.m nästa vecka drar jobbandet igång för hela april åtminstone. Fullbokad förutom nästa onsdag och så lite påsk däremellan förstås. Suttit och skickat runt lite mail om jobbintresse inför hösten. Måste verkligen hitta något mera stadigt då. Och nu funderar jag på vår semesterresa (och bloggar) :) Såna här grejer som är totalt omöjliga att få till när 1-åringen e vaken ;) Vår familj behöver verkligen komma bort från vardagen nu känner jag och bara njuta och vara tillsammans utan några måsten! Vi funderar som sagt på Mallorca.

Cala Bona eller Alcudia...det är frågan. Om nån har rekommendationer på någon av dessa eller andra tips om dessa orter så BOMBA MIG!!! :) Reser ju med en 5-åring och en 1,5 åring, troligtvis första veckan i juni, ifall nån undrar.

Just nu lutar det mot Alcudia eftersom det tydligen inte skall finnas nån sandstrand i Cala Bona, eller typ 2 km bort. Känns inte riktigt lyckat med småbarn...I Alcudia är det ju åtminstone fina långgrunda sandstränder och väldigt barnanpassat.

Detta hotell har vi funderat på:


Och här en video från Alcudia:


Åh så härligt det ska bli bara vi kommer oss iväg ;) Jag är så nervös för att flyga med barnen, så därför har vi inte varit längre än till Sverige med dem. Men jag vill så gärna resa mycket och se världen och Mallorca har länge varit en plats jag velat besöka.Så ska försöka få bokat nu så fort som möjligt!

Ikväll Mary Kay party hos Jenny :) Ha en finfin torsdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar