Hello2happiness.com

fredag 17 mars 2017

Finally friday

 Hellloooo FREDAG! 


En riktig lugn mysfredag har vi haft idag, gick i pyjamas till kl.14 ungefär :P Nej men alltså jag har stressat på som en tok de senaste veckorna och det straffar sig, de senaste dagarna har jag varit såå trött och kroppen sååå tung! Dax att varva ner lite grann! Känns bara som att jag vill så himla mycket men tiden räcker inte till något :/ Frustrerande.

När jag lade Tim att sova sin eftermiddagslur somnade jag nästan själv också. Låg under hela 1,5 timmes tuppluren i sängen med älsklingen på ena armen <3 Så mysigt och skönt. Och välbehövligt med lite vila. 

 Rensar bort en massa burkar så lådan ska gå att stänga igen....Jösses vad man samlar på sig..
 
Lite städning har jag ändå försökt orka med, är ju faktiskt fredag. Och så tog jag en skön promenad i solen. Kvällskäket blev ingen finfredagsmiddag inte...En mikro-spenatsoppa (!!) med smörgås och lite glass som lämnat av från förra helgen framför "Kalle och chokladfabriken" på Netflix.... Det var den fredagen det. Pappan i huset minst lika trött som mig, tror han sover här bredvid mig och Ted just nu ;) 

Tidig kväller igen alltså. Och imorgon ska jag på House of Lola-klädparty till Hanna. Ska bli intressant, första gången för mig, men har hört att kläderna ska vara väldigt fina :) Så får se om jag fyndar nåt!

Men NU mina vänner till något festligare såhär på fredagskvällen :) Raw-snickers! OMG! Detta är det godaste jag ätit på länge! Tänk att nåt kan vara såhär himla gott och bara bestå av nyttiga, naturliga ingredienser! Min sambo gillade också
väldigt mycket och vi har avnjutit dessa varje kväll, efter middagen, denna vecka :) Alltså, gör ni inte dessa nu så missar ni verkligen nåt kan jag bara säga! :) Hittat recept på Fridas bakblogg.


 

Raw Snickers


Botten:
  • 3 dl cashewnötter, naturella
  • 1 dl kokos
  • 8 färska dadlar, urkärnade
  • 1.5 msk agavesirap
  1. Mixa alla ingredienser i en matberedare.
  2. Tryck ut den smuliga degen i en bakpapperklädd limpform.
  3. Ställ in i frysen medan du gör kolan.
Kola:
  • 9 färska dadlar, urkärnade
  • 0.5 dl jordnötssmör
  • 0.25 dl mandelmjölk (jag tog havremjölk)
  • 2 tsk agavesirap
  1. Mixa alla ingredienser i en matberedare.
  2. Smeten ska bli ganska tjock och lite rinnig – tillsätt mer mandelmjölk vid behov.
  3. Bred ut kolasmeten på botten och ställ tillbaka in i frysen medan du smälter choklad.
Topping:
  • 1 dl  jordnötter (jag tog saltade)
  • 100 g mörk choklad
  1. Strö jordnötterna över kakan och tryck fast dem lite lätt.
  2. Smält chokladen på låg värme över vattenbad och bred den sedan över kakan.
  3. Låt stelna i kylskåpet innan du skär i bars.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar