Hello2happiness.com

söndag 19 mars 2017

Scones och mediyoga

 Hej igen!

Nyss hemkommen från Mediyoga. Så skönt! 75 minuter total avslappning. Det ska bli min söndagskvällsritual det!  Länge sen jag gått på det nu men det är verkligen som balsam för (kroppen och) själen. Jag älskar yoga, som ni kanske märker. Det bästa som finns! På delad förstaplats med mat och socialt umgänge ( och familjen såklart!) ;) Mina 3 favvosysselsättningar :D Jaja, mer om yoga en annan gång för nu blir det scones!




Kvällsmaten blev scones idag, har varit sugen så länge :) Äter de oftast till helgfrukost men ibland även till kvällsmål. Dessa är glutenfria och såå goda! Går rätt snabbt att slänga ihop och om jag gör de till frukost blandar jag oftast ihop de torra ingredienserna kvällen innan så är det bara att sätta på ugnen på morgonen och blanda i de våta ingredienserna. Tipstips! Receptet kommer från PTbyemma, en av få bloggar jag läser regelbundet. Lika förälskad i matlagning som jag  *ler*.

Glutenfria majs- och havrescones


2 dl havregryn
2 dl majsmjöl
1 tsk bakpulver
1/2 tsk salt
1 tsk fiberhusk
2 msk kokosolja
1 dl valfri mjölk
1 liten riven morot
1/2 rivet äpple

Sätt ugnen på 200 grader. Blanda ihop alla torra ingredienser och blanda sedan i smält kokosolja, morot, äpple, ägg och havremjölk. Klicka ut fyra till sex kakor på en plåt och grädda sedan i 15-25 minuter. Låt svalna lite innan servering.

Här en gammal instagrambild på hur jag gärna äter mina scones. med goda ostar, hemgjord sylt eller marmelad och en smoothie! :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar