Hello2happiness.com

fredag 17 mars 2017

Lördagsmorgon och overnight oats

God morgon!

 


Lilleman har bestämt sig för att vakna 6.30 varje morgon, vare sig det är helg eller ej :P Låg en timme i sängen medan han slet mig i håret och var uppe och sprang ett par gånger och sen var det bara att pallra sig upp. Kokade som vanligt gröt till Tim, men min frukost stod snällt och väntade färdig i kylskåpet. Också en sorts gröt, men en kall, overnight oats, som det så fint kallas på engelska! Detta är en smidig frukost om man har bråttom på morgonen, då man gör den kvällen innan och sen är klar att ätas genast nästa dag. Sen så är det otroligt gott och krämigt också! 



Idag blev det lite påskkänsla här på bloggen. Med påskliljor och gul mango ;) Men det är ju mindre än en månad kvar så why not? :) Mysigt med påsk!

Här kommer grundreceptet på overnight oats, såsom jag gör det. 

Overnight oats


1 portion

1 dl havregryn
1 dl valfri mjölk (jag tog havremjölk, vanlig funkar såklart det med)
1 dl valfri yoghurt. (jag tog grekisk, blir väldigt krämigt.mums!)
2 tsk chiafrön 
1 tsk agavesirap eller honung eller liknande sötning

Blanda ihop allt i en burk med lock och ställ in i kylen över natten. Sen är det klart på morgonen. Toppa med något gott såsom frukt, bär, granola, nötter, nötsmör, frön m.m

Idag toppade jag med färsk mango, jordnötsgranola och mullbär. Mumma!
Hoppas ni kommer gilla det lika mycket som jag gör !:)



Nu ska jag hoppa i duschen, så jag är fixad och klar kl 13 då Malin hämtar upp mig så far vi till Nykarleby på klädparty :) Roligt med en social dag!

Ha en finfin lördag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar